יישור שיניים בשיטה השקופה

בשנים האחרונות חל גידול בביקוש ליישור שיניים בקרב מבוגרים, וזאת אודות לשיטות טיפול חדשניות מגובות בטכנולוגיה המספקת נוחות ודיוק מרבי לצד אסתטיקה. מהן הסיבות לטיפולי יישור שיניים בקרב מבוגרים? ואילו שיטות ליישור שיניים קיימות בשוק?

יישור שיניים בשיטה השקופה_2

מהן הסיבות לטיפולי יישור שיניים בקרב מבוגרים?

את השיניים ניתן ליישר כאשר הגיעו לשיא צמיחתן ומכאן- לאורך כל חייו הבוגרים של האדם. חרף זאת קיימות מספר מגבלות המאפיינות את תהליך יישור השיניים בקרב האוכלוסייה המבוגרת ביחס לסיכויי ההצלחה של האוכלוסייה הצעירה, ומלבד הצורך האסתטי, מבוגרים רבים פונים לטיפולי יישור שיניים במטרה לתקן טיפולים קודמים שכלו, לשחזר או לשקם את החניכיים, לתקן את ייחסי הלסתות בשילוב טיפול אורתודנטי, או כצורך לטיפול בבעיית הנחירות ועצירת הנשימה בשינה.

אילו גורמים עשויים להשפיע על הצלחת הטיפול בקרב מבוגרים?

בעיות רפואיות והיסטוריית טיפולים קודמת עשויה להשפיע על הצלחת הטיפול. המקרים הבאים דורשים התייחסות זהירה והתאמת הטיפול לצרכים הייחודיים המטופל:

  • היסטוריה רפואית– מחלות רקע כמו סוכרת לא מאוזנת ובעיות כליות, אוסטאופורוזיס ונטילת תרופות המשפיעות על דילול העצם עשויים להשפיע על משך הטיפול, שיטת הטיפול ורמת ההצלחה.
  • המצב הבריאותי של השיניים– האם קיימת בעיה של ספיגת שורשי השיניים? האם קיימת בעיה של צפיפות עצם? בעיות בפרקי הלסת? שכיחות של מחלות חניכיים? כתרים קודמים? בגיל המבוגר קיימת ציפייה להצלחה רבה בטיפול, שלעיתים אינה נתמכת הן מבחינה בריאות החניכיים והן מבחינה ביולוגית, שכן תהליכי יישור השיניים בקרב מתבגרים נתמכים בתהליכי הגדילה- שכבר נעצרו בגיל המבוגר ויש לקחת זאת בחשבון ולבצע תיאום ציפיות מקדים.
  • אסתטיקה– בעוד בני נוער יכולים להיעזר במכשיר הרסן ואף לבחור בשיטות יישור מסורתיות יותר כמו סמכים אורטודונטיים (ברזלים), אצל מבוגרים המרכיב האסתטי משמעותי אף יותר ולכן ברוב המקרים הם בוחרים בשיטת הקשתות השקופות. יחד עם זאת יישור שיניים לא מתאים במקרה בו הרקמות התומכות אינן חזקות דיין, שכן הסיכון לאובדן השיניים עולה ולכן בטרם תהליך יישור השיניים יש לשפר את בריאות החניכיים בהיבטים טיפוליים והיגייניים. מרכיב נוסף המתקשר לאסתטיקה הוא הקיבוע- כדי לשמור על מצב השיניים החדש בסוף הטיפול נדרש קיבוע, שהתכנון שלו מורכב בהתאם לכתרים והגשרים הקיימים.

*מתי בכל זאת מומלץ לבצע טיפולי שיניים כאשר ישנן בעיות בריאות בחניכיים? כאשר מעוניינים לרווח שיניים צפופות במטרה לשפר את  רמת ההיגיינה והיכולת לשמור עליה.

בכל מקרה בו מעוניינים לבצע יישור שיניים מומלץ לבצע בדיקת רופא הסוקרת את המצב האורתודנטי, מטפלת בדלקות, כתרים וטיפולי שורש קודמים ולמעשה מכינה את תנאי "הקרקע" לשליטה מיטבית של הטיפול.

אילו שיטות יישור שיניים קיימות היום?

כאמור, בשנים האחרונות חלות תמורות רבות בתחום יישור השיניים למבוגרים, אשר באות לידי ביטוי בשיטות יישור אסתטיות, המאפשרות לשמור על היגיינה נאותה ונראות סמויה של סמכי היישור לרבות סמכים שקופים, הכוללים חוטים בגוון השן, גשרים המודבקים בחלקה הפנימי של השן (גשרים לינגואלים)  וקשתיות שקופות.

סמכים בגוון השן– בדומה לשיטת היישור המסורתית, סמכים הן למעשה קוביות קטנות המורכבות על גבי השן ומחוברות ביניהן עם חוט מקשר. הסמכים עשויים מפלסטיק או מזרקוניה או פוליקריסטליין. היתרון בשיטה זו: תחזוקה יחסית פשוטה, שאינה דורשת שיתוף פעולה יום יומי מצד המטופל, החיסרון- על אף שהסמכים יחסית "בלתי נראים" עדיין ניתן להבחין בהם כמו כן הם עלולים לשרוט ולפצוע  ומקשים מאוד על שימרה על היגיינת פה נאותה.

סמכים לינגואלים– סמכים, שמתוכננים באופן ממוחשב ומודבקים על הצד הפנימי של השן. היתרון בשיטה זו בא לידי ביטוי מבחינה אסתטית, אך קיימים גם חסרונות לשיטה, שבאים לידי ביטוי בהפרעה שעשויה להופיע בעת הדיבור, שמירת ההיגיינה הנאותה וקושי בביצוע המעקב הרפואי.

קשתיות שקופות- שיטה חדשנית, המורכבת מקשתיות שקופות, המוצעים כסדרה ומתכוננים באמצעות טכנולוגיה ממוחשבת. הקשתיות שקופות ונוחות לתפעול, בנוסף אין להתעלם מהיתרון המובהק בשיטה זו שבא לידי ביטוי בדיוק ובתמורה האסתטית הנלווית, אך שיטה זו אינה מתאימה לכולם, כיוון שהיא דורשת שיתוף פעולה ומחויבות רבה מצד המטופל שכולל:

  • הרכבת השתלים בין 20-22 שעות ביממה
  • החלפת הקשתיות אחת לשבועיים
  • שמירה על היגיינה נאותה בין הארוחות

ישנן קשתיות שקופות הכוללות טיפול בזרמים חשמליים- אך שיטה זו מתאימה למקרים קלים בלבד.

במרפאתו של ד"ר וותד נבחרו הקשתיות של ™D-aligners הישראלית. שיטה ייחודית רבת יתרונות המאפשרת לשלוט על התהליך מתחילתו ועד סופו. הפלטות מיוצרות בישראל על סמך טביעות שיני הלקוח, שנלקחות לאורך הטיפול כולו- מאפיין המבטיח דיוק מירבי ושליטה מוחלטת בהתקדמות הטיפול, כך שהרופא מקבל חופש מוחלט לשנות את התכנית ולתת מענה גם לבעיות שצצות במהלכו. כאמור, הקשתיות של ™D-aligners מיוצרות בישראל באמצעות תוכנת הדמיה תלת ממדית

יתרונות נוספים לשיטה:

  • התאמה מקסימלית לאורך כל שלבי הטיפול
  • ההסתגלות לטיפול קלה ונוחה, הקשתיות מסייעות בשמירה על בריאות הפה והחניכיים ללא סיכון בפציעות ללשון.
  • זמינות גבוהה- אין צורך להמתין למשלוחים והמשכיות הטיפול מובטחת בעיתוי הנכון.
  • בקשתיות של חברת ™D-aligners מוגנות בפטנט
  • קשתיות נוחות לשימוש ביחס לשיטות היישור האחרות, שאינן כוללות שימוש במתכות או שימוש בחוטים
  • קשתיות שקופות ולא ניתן להבחין בהן בכל מהלך שלבי הטיפול
  • קשתיות מאפשרות להמשיך בשגרה הרגילה, ניתן להסירן בזמן צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, אכילה, שתיה או אפילו השתתפות באירוע חשוב, אין הגבלות על מזונות בעת השימוש בלוחיות השקופות.
  • התאמת קשתיות נעשית בכל שלב בטיפול באמצעות הדמיית תלת ממד אישית במטרה להבטיח התאמה מיטבית למצב השן ולשלב הטיפולי.

שיטת ™D-aligners מתאימה במגוון ליקויים אורתודנטיים לרבות:

  • יצירת מרווחים בין שיניים צפופות
  • צמצום מרווחים בין שיניים מרווחות
  • טיפול במקרים של סגר הפוך כאשר השיניים העליונות ממוקמות אחורנית מהשיניים העליונות

מהלך הטיפול

הטיפול נחלק למספר שלבים וכולל, אבחון, טיפול ומעקב ושיקום

  • שלב האבחון- כולל התאמת הפתרון הנכון ביותר לליקוי האורתודנטי הקיים, שלב זה כולל צילומים, בחינת מצב השיניים וביצוע הכנות מקדימות, שיביאו להצלחת הטיפול בקשתיות השקופות מבית ™D-aligners (בין אם מדובר על טיפולי שורש, ניקוי אבנית, טיפול בעששות וכדומה) על סמך השלב האבחוני מיוצרת הקשתית הראשונית בהסתמכות על צילום תלת ממדי
  • שלב הטיפול והמעקב- זהו השלב העיקרי בו מבוצע מעקב רפואי וצילום תלת ממדי העוקב אחר שלבי הטיפול והשגת המטרות שהוגדרו לטיפול. היתרון בשיטת הטיפול של ™D-aligners הוא שניתן להמשיך בטיפול עד להשגת המטרה הסופית או להפסיק בטיפול בכל שלב ושלב,
  • שלב השיקום- קיבוע הפתרון ומעקב רפואי תקופתי.

לסיכום, שיטות יישור השיניים המודרניות יעילות ומגובות טכנולוגית, יחד עם זאת שיטת היישור הנכונה ביותר היא השיטה המתאימה למצב בריאות השיניים והחניכיים של המטופל ומצבו הרפואי הכללי ולכן מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ ואבחון ראשוני כדי לאמוד את המצב הקיים, למפות את ההכנות הדרושות ולהגדיר את המטרות הטיפול.

לפרטים נוספים, צרו קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​