ציפויי חרסינה בסריקה ממוחשבת

חיוך החושף שיניים יפות וצחורות תורם לביטחון ולדימוי עצמי גבוה, רבים חושקים בו אך גם מעלים חששות בנוגע לבטיחות הטיפולים ולהשלכות. מה כולל טיפול ציפוי חרסינה בסריקה ממוחשבת? מהם יתרונותיו? והאם הוא מצריך הכנות מקדימות?

מה כולל טיפול ציפוי חרסינה בסריקה ממוחשבת?

ציפוי חרסינה בסריקה ממוחשבת הוא טיפול שיניים אסתטי, הכולל כיסוי של שכבת האמייל בשן בדפי חרסינה דקיקים ועדינים, המתקנים פגמים בשן ותורמים למראה רענן ובריא. הטיפול במרפאתו של ד"ר וותד משולב בהדמיה ממוחשבת ויצירת אב טיפוס על בסיס סיליקוני, המאפשר להתרשם ממראה השיניים בסוף הטיפול ולהתאים באופן מיטבי את תכנית הטיפולים המקדימה- אם נדרש בכך.

טיפול ציפוי חרסינה מתאים לאנשים בעלי שיניים בריאות, המעוניינים לשפר את המראה, וכן לאנשים עם פגמים קטנים בשיניים, שניתנים לתיקון באמצעות הציפוי. במצבים של תחלואת חניכיים, או כאשר השיניים עקומות, שבורות או קיימת נסיגת חניכיים, מומלץ יהיה לבצע טיפולי הכנה מקדימים, שיבטיחו את הצלחת הטיפול.

אילו מטרות מעוניינים להשיג בטיפול ציפויי חרסינה בשיטה הממוחשבת?

  • התאמה מיטבית של גוון השן לגוון החניכיים ולגוון העור
  • יצירת מודל המדמה באופן המדויק ביותר את מראה השיניים לאחר הנחת הציפוי
  • אבחון מקדים לשלב ההשחזה המזערי המבטיח, שציפוי השיניים יונח באופן מיטבי ויאפשר אטימה מרבית

אילו שלבים כולל הטיפול?

טיפול ציפוי חרסינה כולל שלושה שלבים מרכזיים: פגישת אבחון ראשונית, פגישה שניה למטרת בניית המודל ופגישה שלישית להנחת הציפוי וקבלת הנחיות לשימור הטיפול. לפניכם הפירוט המלא של שלבי הטיפול:

  • כאמור, הפגישה הראשונית מוקדשת לאבחון וביצוע צילומי הדמיה מקדימים ואבחנתיים, שעל בסיסם יילקחו מידות לאב טיפוס ממוחשב. לאחר מכן טכנאי מעבדה מוסמך ומיומן יבחן את ההדמיה הממוחשבת ועל בסיסה יבנה מודל מגולף, שעליו יתוכננו שחזורי החרסינה הסופיים.  מודל זה מספק את הבסיס לפגישה השנייה בתהליך.  
  • הפגישה השנייה מוקדשת לביצוע התאמות נוספות על בסיס המודל המגולף, שהתקבל ממעבדת השיניים המקצועית. בפגישה זו מבוצעות הדמיות עם קומפוזיט או אקריל בחלל הפה (הדמיית mock up) על בסיס חומר סילקוני, לאחר מכן ד"ר וותד מבצע גימור וליטוש ומתאים את דגם הציפוי הסופי לרצונותיו וצרכיו של המטופל- זהו למעשה המודל הקרוב ביותר לתוצאה הסופית בתום טיפול ציפויי השיניים . כאשר הדברים ברורים, מבוצעת השחזה מזערית לחלוטין, שכמעט ולא נראית לעין, על מנת להכין את התשתית להנחת ציפוי החרסינה. בנוסף, במהלך הפגישה מבוצע צילום וכן מבוצעת הדמיה ממוחשבת נוספת.
  • הפגישה השלישית מוקדשת לתהליך הציפוי בפועל, הנעשה על בסיס סכר גומי במטרה ליצור בידוד הרמטי מפני רוק ודם לאזור ההדבקה ולאפשר עבודה מדויקת על שכבת אמייל נקיה ויבשה לחלוטין. השחזת השיניים וההדבקה משולבת בעבודה עם מיקרוסקופ כדי להבטיח, שמונחת כמות מדויקת של חומר ולמנוע פגיעות המביאות לרגישות, כאבים ועששות. לאחר ביצוע ההדבקה מבוצעים צילומים מקצועיים וניתנת הדרכה לתחזוקה ושמירה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת, שישנם מקרים בהם נדרש לבצע טיפולים מקדימים נוספים, כדי להגיע לחיוך הרצוי.

אילו הכנות מקדימות מומלץ לבצע בטרם ביצוע ציפוי שיניים בחרסינה?

חיוך יפה מורכב משיניים וחניכיים יפות. כיום, אם נדרש הדבר, נהוג לשלב מספר טיפולי שיניים בהתאם למצב הפה והלסת. כך למשל : ביצוע יישור שיניים בשיטות שונות, טיפול בפיגמנטציה של החניכיים, טיפולים תחזוקתיים וריפוי מחלות חניכיים וכיוצא בזה.

  • טיפולי פיגמנטציה לתיקון גוון החניכיים מיועדים לחניכיים שהשחירו כתוצאה מגנטיקה, נזקי עישון או מחלה
  • תיקון ליקויים אנטומיים בחניכיים- למשל תיקוני נסיגות חניכיים שונות המביאות לחיוך החושף את החניכיים (וידוע גם בשם "גאמי סמייל") הארכת כותרות כדי לטפל במקרים בהם קיים עודף חניכיים וכן עיצוב רקמה רכה, היוצרת מראה מאוזן יותר בין החניכיים לשיניים.
  • בנוסף, כתנאי מקדים להצלחת טיפולי ציפויי החרסינה יש לטפל במצב השיניים עצמן, בין אם מדובר על שיניים עקומות, שנדרשות ליישור ובין אם מדובר על ריפוי תחלואות בשיניים ביניהן טיפולי שורש, דלקות ועששות.

אילו יתרונות יש לציפויי שיניים?

מלבד המראה המצודד והחיוך היפה, ששב לעטר את הפנים, שיניים וחניכיים בגוונים תואמים ובהירים מעניקות מראה צעיר ובריא יותר.

  • ציפויי השיניים מאפשרים לפתור בעיות אסתטיות קלות
  • עמידים לאורך זמן
  • בטוחים לשיניים אם נעשים על ידי איש מקצוע מיומן הנעזר בסקירה ממוחשבת ועובד עם מעבדה מקצועית
  • מהווים את שכבת "הגמר" הסופית לטיפולים שיקומיים אחרים

על אף יתרונות אלו, ישנם מטופלים הסבורים, שציפויי שיניים עלולים להביא לפגיעה בשן הטבעית וזאת בעקבות תהליך ליטוש השן כחלק מההכנה להכנת הציפוי. ככלל, ד"ר וותד, רופא שיניים בחדרה, דוגל בגישה השמרנית, הנוטה לשמר כמה שניתן את חומר השן הטבעית, ולכן בטיפולי ציפויי שיניים אנו מבצעים השחזה מזערית בלבד, תוך שימוש בהדמיות ממוחשבות, הגדלות מיקרוסקופיות וטיפולים מכינים, שיגדילו את סיכויי הטיפול ולבסוף יקנו למטופל חיוך, המתאים לחזותו ולרצונותיו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​