מדריך השוואתי להשתלות שיניים

השתלות שיניים רווחות מזה עשרות שנים, עמידות לטווח ארוך ומסייעות למתרפא להשיב תפקודי פה שונים כמו לעיסה של מאכלים קשים, דיבור ושמירה על מבנה הפנים. בתחום ישנן מספר שיטות השתלה נפוצות, חלקן מתאימות גם במקרים מורכבים הכוללים מחלות רקע ושיקום מקיף של חלל הפה, וחלקן מתאימות למקרים מורכבים פחות. 

לבדיקת התאמה

או התקשרו ל-

 

מאת: ד"ר ותד מחמוד

השתלת עצם והרמת סינוס

זהו הפתרון הקלסי והראשון שמוצע לכל מי שסובל ממצב של מחסור בעצם, שנוצר כתוצאה ממחסור בשיניים. השתלת העצם והרמת הסינוס בלסת העליונה או הרמת רצפת האף באזור השיניים הקדמיות הם שלבי הכנה שנועדו ליצור תשתית איתנה לאחיזת השתל העתידי. זהו פתרון ידוע ומוכח וכבר נמצא בשימוש שנים רבות, – יחד עם זאת אינו מתאים לכולם, שכן מטופלים עם מחלות רקע שונות בפרט סוכרת ואוסטאופורוזיס אינם נמנים כמועמדים הטבעיים להשתלה, שכן ברוב המקרים יהיה עליהם קודם לכן לאזן מדדים ואפילו להשהות נטילה של תרופות לפרק זמן מסוים כדי להתחיל בהשתלה.

תהליך השיקום המלא נמשך קרוב לשנה ואף יותר– כאשר בין ביצוע הרמת הסינוס והשתלת העצם יש להמתין כארבעה עד שישה חודשים עד לקליטת העצם, ולאחר מכן יש להמתין שלושה חודשים נוספים כדי לוודא שממברנת הסינוס נותרה שלמה.

אלו הסובלים ממחסור בעצם ובפרט ממחלות רקע שונות כמו מחלת הסוכרת יוכלו לבחור בהשתלה בזאלית שמייתרת את הצורך בביצוע הרמת סינוס והשתלת עצם לצורך קליטת השתל ובכך לקצר משמעותית את זמן ההחלמה ולחסוך כסף רב.

הרמת סינוס
בשאלון זה, תוכל בפחות מ- 30 שניות
לבדוק התאמתך לטיפול
השתלת שיניים בזאלית

היי, אני ד"ר ותד 🙂

אני מנהל מרפאת שיניים דיגיטלית מתקדמת בעיר חדרה ובפרדס חנה כרכור.

כדי שאוכל לבדוק את התאמתך לטיפול
אני זקוק למספר פרטים…

השתלות בזאליות

השתלה בזאלית מבוצעת בשכבת הרקמה הקורקיטלית ומייתרת את הצורך בהשתלת עצם והרמת רצפת הסינוס. השיטה מתאימה למחסורי עצם וכן לחולי סוכרת וחולים במחלות ספיגת עצם ובפרט לאנשים בגיל הזקנה, אשר מעוניינים בפתרון חלופי לשיניים תותבות, שאינן הולמות את חלל הפה, ועלולות אף לעודד את תופעת ספיגת העצמות (אטרופיה) שאינה רצויה. כיוון שההשתלה מבוצעת בעצם הממוקמת בבסיס הגולגלת מתקבל שתל חזק, אשר משמש כבסיס עמיד לביצוע ההעמסה המיידית.

השתל הבזאלי שונה מהשתל הרגיל במראהו ובשכבה אליה הוא מתחבר.- מבחינת המיקום השתל ממוקדם בשכבת הבסיס (השכבה הבזאלית ומכאן שמו) ולא בשכבת העצם האלבואולרית, אשר תומכת את השיניים ונספגת עם השנים.

יתרונות השיטה –  כאמור השיטה מתאימה למחסורי העצם שמעוניינים בשיקום שיניים מהיר ובטוח יחסית וכן לאנשים הסובלים ממחלות רקע לרבות סוכרת וספיגת סידן, כמו כן השתלה בזאלית מחייבת את הרופא לבצע העמסה מיידית או להשלים את השיקום בטווח של שבועיים, ולכן זהו טיפול מהיר, שנותן מענה מיטבי לצורך. החיסרון – זהו טיפול חדש יחסית והוא מבוצע רק על ידי מי שהשתלם בשיטה, ולכן השיטה אינה זמינה בהיצע רחב בהשוואה לשיטות השתלה אחרות.

שתלי זיגומה

שתל הזיגומה הוא שתל ארוך מאוד, אשר מוברג אל תוך עצם הפנים, מחד זהו שתל יציב וחזק, אך מנגד מדובר על מהלך כירורגי פולשני ומורכב, שעליו נשען כלל תהליך השיקום. שיטה זו מומלצת במקרים מיוחדים – כיוון שהיא כרוכה בסיבוכים רבים ודי בטעות אחת בהטיית השתל שעשויה לפגוע באיברים חיוניים אחרים בפנים. כפי שציינתי – כיום ישנן שיטות חלופיות בטוחות ומוצלחות לא פחות שנותנות מענה לצורך.

טבלת השוואה לסיכום

סוג ההשתלה האם מתאים לחולים במחלות רקע שונות כמו סוכרת, מחלות לב ומחסור בעצם יתרונות חסרונות
השתלת עצם והרמת סינוס לא פתרון למחוסרי עצם תהליך ארוך, סיכויי ההצלחה נמוכים, אינו מתאים לחולים במחלות רקע
השתלות בזאליות כן פתרון למחוסרי עצם ולחולים במחלות רקע, תהליך מהיר שמאפשר ביצוע העמסה מיידית של שיניים זמניות ולאחר כשנה העמסה של שיניים קבועות שיטה חדשה יחסית, מעט מאוד מטפלים בתחום
שתלי זיגומה בהתאם למקרה ובבחינת רופא השיניים והרופא המטפל פתרון עמיד וחזק בתהליך הרפואי כרוכים סיכונים, כלל השיקום מתבסס על שתל אחד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​