השתלה בזאלית למחוסרי עצם ולחולים במחלות רקע

עד לא מזמן הדרך היחידה לשקם את חלל הפה במצב של חוסר עצם הצריך פעולה כירורגית מורכבת שכוללת הרמת סינוס והשתלת עצם, תהליך זה שנמשך זמן רב היה כרוך באי-נוחות רבה שהפרה את שגרת המתרפאים. כיום בזכות טכנולוגיה ומחקר מתקדמים ניתן לטפל במחסור בעצם בעזרת שיטת השתלה חדשנית ובטוחה יחסית, שזוכה לאחוזי הצלחה גבוהים ולשקם את חלל הפה תוך פרק זמן של כשבועיים בלבד.

לבדיקת התאמה

או התקשרו ל-

מאת: ד"ר ותד מחמוד

השתלה בזאלית מבוצעת בשכבת עצם הבסיס ומאפשרת החדרת שתלים בשיטה חדשנית ובשימוש בשתלים שונים מהשתלים הגולמיים המוכרים משיטות השתלה אחרות. בזכות מבנה השתלים ואופן הקיבוע ניתן לסייע הן למחוסרי עצם שמעוניינים בשיקום הפה והשבת תפקודים שאבדו והן לחולים שעד כה לא יכלו לבחור בשיטות השתלה אחרות עקב סיכויי הצלחה נמוכים.

זהו הדור הבא של ההשתלות ויש בכוחה של השתלה זו להביא לשיפור ניכר בחיי המתרפאים, להשיב את המבנה הנורמלי של הפנים שכבר אבד עקב אובדן השיניים ולאפשר למתרפאים ללעוס מזון קשה, להגות אותיות בצורה נכונה ולהתהדר בפה מלא שיניים בטווח של שבועיים מיום סיום ההשתלה.

השיקום בתהליך זה נחלק למספר שלבים – השלב הראשון הוא גם השלב המיידי והוא כולל שיקום זמני ואורך עד 14 ימים. השלב השני נעשה לאחר עשרה עד ארבע עשר ימים והוא כולל שיקום זמני לטווח זמן ארוך יותר (למשך שנה) שמטרתו לתמוך בתהליך של ריפוי העצם והחניכיים. לאחר כשנה יבוצע השיקום הקבוע שיהיה עמיד לשנים רבות.

כיצד ההשתלה הבזאלית מייתרת את הצורך בביצוע הרמת סינוס והשתלת עצם?

ההשתלה הבזאלית מהווה חלופה לשיקום שיניים באמצעות שתלים בתהליך הכולל השתלת תחליפי עצם והרמת סינוס לצורך קיבוע השתל הגולמי. בשיטת ההשתלה הבזאלית השתל הבזאלי, מתחבר ישירות אל העצם, ללא נגיעה או צורך בשכבת העצם שנפגעה ונספגה עקב מחסור בשיניים. שיטת השתלה זו מתאימה לחולי סוכרת וחולים במחלות כרוניות וכן מטופלים הסובלים ממחסור חמור בחומר עצם, משום שסיכויי ההצלחה  אינם תלויים באיזון המדדים.  

בשיטת ההשתלה הבזאלית אין חשש לספיגת עצם, שכן קיומה של העצם הבזאלית אינו תוצר של ביקוש תפקודי (זרימה של דם וקצוות עצבים) בדומה לקיומה של שכבת העצם התומכת את השיניים שנספגה.  

צפו בהמלצות של מטופליו של ותד מחמוד

בשאלון זה, תוכל בפחות מ- 30 שניות
לבדוק התאמתך לטיפול
השתלת שיניים בזאלית

היי, אני ד"ר ותד 🙂

אני מנהל מרפאת שיניים דיגיטלית מתקדמת בעיר חדרה ובפרדס חנה כרכור.

כדי שאוכל לבדוק את התאמתך לטיפול
אני זקוק למספר פרטים…

תהליך ההשתלה

ההשתלה כוללת סדרה של בדיקות לרבות צילומי סיטי הממוקדים באזור ההשתלה והדפסת מבנה הלסת במדפסת תלת-ממד במטרה לבצע ניתוח וירטואלי על גבי הלסת. בשיטה הבזאלית אנחנו לא מבצעים שימוש בשתלים הגולמיים אלא בשתלים שפותחו במיוחד לתמוך את השכבה הבזאלית.

שלבי התהליך

ההשתלה הבזאלית נחלקת למספר שלבים – בשלב הראשון הרופא יסביר על התהליך, ישקף את המצב הקיים, יתאם ציפיות עם הלקוח ויבצע מדידות כדי להכין את השיקום הקבוע. השלב השני ייערך תוך 14 ימים והוא כולל ביקורת והרכבת השיקום הקבוע למשך תקופת זמן של כשנה, במהלך פרק זמן תיערך ביקורת אחת לחודש עד חודשיים לפי הצורך. השלב השלישי מתרחש לאחר כשנה – הרופא יבצע מדידות נוספות ויחליף את השיקום הזמני בשיקום קבוע. לאחר מכן יהיה נדרש להגיע לביקורות בהתאם להמלצת הרופא.  

יתרונות שיטת ההשתלה הבזאלית

לשיטת ההשתלה הבזאלית יש מספר יתרונות: ראשית השיטה מתאימה למגוון מצבים גם המורכבים ביותר ולמגוון המטופלים – מטופלים עם מחלות רקע, מטופלים עם חוסר עצם קל ומשמעותי ואף למטופלים מבוגרים מאוד, שמעוניינים להשיב את תפקודי הפה ומחפשים פתרון חלופי לשיניים תותבות, נוסף לכך עצם ביצוע ההשתלה מגביר את הביקוש לקצוות עצבים וכלי דם ובכך מעודד תהליך של בניית עצם סביב השתלים.

שיטת ההשתלה הבזאלית נעשית בארבעה שלבים: בשלב הראשון מתקינים את השתלים יחד עם שיקום זמני וכעבור עשרה ימים מבצעים את שיקום קבוע-זמני (המתאים לתקופה של שנה) – כך שתוך פרק זמן של שבועיים בלבד הפה מלא שיניים, מראה הפנים משתפר (פעמים רבות הפנים נראות "נפולות" יותר כיוון שאין שיניים שתומכות באיברים חיוניים), וניתן לנגוס בתפוח ללא חשש, כאב או קושי בדומה לכל שיטת השתלה אחרת. לאחר כשנה יבוצע השיקום הקבוע.

סיבוכים וסיכונים

הסיבוכים בשיטות ההשתלה הבזאלית לא שונים משיטות השתלה אחרות  – דחיה של השתל הוא סיבוך אפשרי (בחמישה אחוזים של המקרים), יחד עם זאת הקפדה על סטריליזציה מחמירה מקטינה סיכון זה. נוסף לכך בשיטות השתלה אחרות ישנו סיכון גבוה יותר לפגיעה באיברים הסמוכים, כך למשל כאשר בוחרים בשתל זיגומטי, ישנו חשש שהבורג המרכזי ייכנס לעצם הלחי וחלילה ארובת העין תיפגע עקב בחירה בזווית שגויה, ולכן הרופא נדרש למיומנות רבה – גם אם הוא מבצע את ההשתלה בעזרת סד מנחה.

יתר על כן השתל הזיגומטי אינו מתאים למקרים מורכבים ביותר כמו מחסור חמור בעצם (שמצריך הרמת סינוס והשתלת תחליף עצם) או מחלות רקע שונות המצריכות איזון מדדים והשהיית נטילת תרופות. לעומת זאת בשיטת ההשתלה הבזאלית אנחנו חובקים את העצם משני צידיה וכלל לא מתקרבים אל ארובת העין או נכנסים אל העצם.

ומה מחירו של הטיפול?

הטיפול נגיש למי שמעוניין לשפר את איכות חייו ולשקם את חלל הפה במהירות וביעילות. במרפאתי אני מציע שיטת תשלום נוחה הכוללת פריסת תשלומים ארוכת טווח והקפדה על מחירון הוגן. מלבד השיקום המהיר המתרפא נהנה מחיסכון מתמשך של זמן הגעה לטיפולים, נסיעות וסבל רב שנחסך ממנו. כפי שציינתי הטיפול הוא חלופה מועדפת ומומלצת למטופלים שלא יכול לבצע השתלות עקב מחסור חמור בעצם או עקב מחלות רקע שונות ונאלץ לוותר על אורח חיים או סגנון חיים מסוים או לסבול מטיפולים כואבים, שאינם פותרים את הבעיה ומסבים לו אי-נוחות רבה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​